Jest to profesjonalny artykuł, który publikowany jest na stronach internetowych. Napisany jest w sposób wartościowy dla naszych czytelników. W takich treściach zamieszczane są obrazy, loga czy linki, które promują konkretny produkt/usługę. Zawartość tekstu musi być oparta na aktualnych danych oraz wzbudzająca zainteresowanie potencjalnych klientów. Artykuł sponsorowany nie może być natarczywy. Pisanie takiego tekstu powinno być subtelne, w delikatny sposób kusić odbiorców do zapoznawania się z oferowanymi usługami.
Korzyści, które pozyskujemy za pomocą artykułów sponsorowanych
Teksty te, to nic innego jak narzędzie marketingowe, które niesie za sobą wiele korzyści. Dzięki nim pozyskujemy klientów, ale również zwiększamy świadomość naszej marki oraz budujemy wizerunek firmy. Oprócz tych zalet możemy również zyskać:
– zwiększenie ruchu na naszej stronie głównej
Artykuły sponsorowane to dobra metoda na zwiększenie odwiedzin naszej strony docelowej. W chwili, gdy dana osoba czyta artykuł sponsorowany, w którym zamieszczony jest link do strony głównej, ma możliwość przejścia na nią i zapoznania się ze świadczonymi usługami.
– miano eksperta
Jeśli decydujemy się na artykuły sponsorowane, należy najpierw wybrać odpowiedni portal do publikacji. Wybierając strony, które nie dość, że mają duże zasięgi, dużą liczę osób oglądających oraz te, które mają już wyrobioną renomę, pozytywnie wpłynie na odbiór firmy. Publikując swoje teksty na tych portalach, pozyskujemy potencjalnych klientów, ale również pokazujemy, że jesteśmy profesjonalistami w swojej branży.
– pozycjonowanie strony
Artykuły sponsorowane to jeden ze sposobów pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli linki do naszej strony zostaną odpowiednio umieszczone w takim tekście, przyczynią się do optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe. Jest to najszybsze działanie, tzw. link building, który skupia się na pozyskiwaniu linków ze stron zewnętrznych. Oczywiście trzeba dodać, że oprócz tego ważna jest regularność publikowania wpisów. Dodatkowo słowa kluczowe też w tym przypadku są istotne.
SEO w artykułach sponsorowanych
Artykuły sponsorowane jak wyżej wspomnieliśmy, jest to świetne narzędzie do uwidoczniania się w wyszukiwarkach. Trzeba jednak pamiętać o odpowiedniej optymalizacji strony. Aby tak się wydarzyło, nasze teksty muszą być wartościowe i oparte na rzetelnych informacjach. Poza tym tekst powinien być odpowiednio skonstruowany. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, warto budować treści na zasadach SEO. Nie tylko pomogą one nam pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania, ale również trafią do większego grona naszych potencjalnych odbiorców. Reasumując, im więcej osób wejdzie na stronę, tym większe prawdopodobieństwo na skorzystanie z naszych usług przyczyniając się do osiągnięcia postanowionego celu.
Gdzie możemy zamieszczać swoje artykuły sponsorowane?
Możemy korzystać z różnych stron internetowych, blogów czy nawet social mediów. Podczas wybierania miejsca publikacji musimy wziąć pod uwagę naszych odbiorców i co jest w danym momencie najpopularniejsze. Jeśli chcemy, aby artykuł dotarł do jak największej liczby osób, należy decydować się na te portale, które cieszą się dużą oglądalnością. Pamiętajmy oczywiście o tematyce, warto publikować swoje treści na stronach, które są powiązane z naszymi usługami.
>>>Publikacja artykułów sponsorowanych<<<
Kto może napisać tekst sponsorowany?
Napisać artykuł sponsorowany może w zasadzie każdy. Tylko pytanie, czy każdy potrafi to zrobić? Jeśli jesteśmy w stanie napisać sami wartościowe teksty, które mają konkretne zadanie, nic nie stoi nam na przeszkodzie. Natomiast w przypadku kiedy nie potrafimy pisać, możemy zdecydować się na wynajęcie copywritera, który stworzy dla nas unikalne treści, zgodne z zasadami SEO. Co prawda za ich usługi trzeba zapłacić, ale przyniesie to korzyści dla nas i naszej strony.
Podsumowanie artykułów sponsorowanych
Korzystanie z artykułów sponsorowanych przynosi nam wiele korzyści. Możemy nie tylko wybijać naszą stronę główną na pierwsze wyniki wyszukiwarek. Dodatkowo umacniamy swoją pozycję na rynku, budujemy zaufanie oraz świadomość marki. Pokazujemy naszą wiarygodność.