
Copywriter to osoba, która tworzy unikatowe treści. Nie jest to osoba, która przepisuje i wkleja „gotowca”. Taka osoba cechuje się zdolnościami tworzenia tekstów z łatwością, zna się na zasadach ortografii i gramatyki.
Obeznany jest w programach do tworzenia tekstów i ich edycji. Wyróżnia się umiejętnością szybkiego wyszukiwania rzetelnych informacji i zamieniania ich w sensowny tekst. Copywriter może pracować sam, zdalnie wykonując zadnia na umowę zlecenie. Może również podjąć stałą współpracę z jedną agencją/firmą, dla których będzie tworzyć.
Copywriter- co musi umieć?
Chcąc zostać copywriterem, należałoby znać potrzeby konsumenta. Umiejętnie i w sposób ciekawy opowiedzieć mu historię, która sprawi, że zostanie na dłużej oraz zostanie zachęcony do np. zakupy danego produktu.
Dodatkowym atutem jest znajomość zasad SEO. Również bardzo często przydaje się znajomość programów graficznych i montaż wideo.
Dla copywritera, niezbędne jest również sprawne poruszanie się po social mediach. Ponadto ważne, żeby być na bieżąco z trendami. Copywriter powinien wiedzieć, co najczęściej wyróżnia się publikuje, kto jest w danym czasie popularny itp. Jeśli zaś tego nie wie, musi potrafić szybko wyszukać o tym informację.
Kto może zostać copywriterem?
Copywriterem może zostać tak naprawdę każdy. Nie potrzeba mieć wykształcenia, by móc pisać. Umiejętności dobrego pisania można nabyć, wystarczy pisać, ćwiczyć. Podczas szkolenia, kursów czytani książek i e-booków o tworzeniu treści, o copywritingu możemy się doskonalić. Jak wiadomo, podczas praktyki rozwijamy swoje umiejętności.
Oczywiście są osoby, które nie mają żadnych umiejętności, bez problemu odnajdzie się w tej branży, lecz inna osoba niestety może mieć trudności.
Jakie są najważniejsze cechy, aby zostać copywriterem?
- Kreatywność- czasami copywriter w swojej pracy musi napisać na jeden temat kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tekstów.
- Dociekliwość- pisząc na tematy, z którymi nie mieliśmy wcześniej do czynienia, nie jesteśmy obeznani, warto doszukiwać się wielu informacji.
- Zdolności analityczne i logiczne myślenie- umiejętność łączenia ze sobą informacji, wymagań zleceniodawcy i informacji, które zebraliśmy.
- Swoboda w pisaniu- nie warto tworzyć tekstów na siłę. Ważny, by z łatwością pisać tekst, nie męcząc się.
WARTO:
Rozpoczynając pracę jako copywriter, musimy liczyć się z tym, że trudno wbić się na szczyt. Już od samego początku trzeba pokazać się z jak najlepszej strony. Osób tworzące treści jest dużo i większość z tych osób wyrobiła sobie już renomę.
Osoba, która nie wie, jak zacząć, gdzie uderzać, by znaleźć wartościowe zlecenia, mogłaby pomyśleć o mentorze. Taka osoba, dla początkującego copywritera jest jak przewodnik. Mentor, który pokazuje jak nie dać się oszukać, czego unikać. Nauczyłby tworzyć teksty, które byłby unikatowe, wprawiające zleceniodawców i czytelników w zachwyt.
O czym warto jeszcze pamiętać, chcąc zostać copywriterem?
Naszym początkiem, by zacząć zdobywać jakieś zlecenia, warto byłoby na początku stworzyć swoje osobiste portfolio.
Jest to element naszej pracy, który ma już od samego początku pokazać nasze umiejętności. Dzięki portfolio potencjalny zleceniodawca od razu widzi nasz potencjał i na jego podstawie chce nam dać zlecenie.
Portfolio może nam ułatwić pracę, ponieważ dzięki niemu już w jakimś stopniu pokazaliśmy, jak pracujemy, unikając pisania zbędnych prac dla każdego z osobna.
Warto też zastanowić się, w jakiej dziedzinie chcemy się specjalizować. By móc w przyszłości dzięki doświadczeniu być najlepszym w tym fachu oraz sugerować wyższe stawki za swoją pracę.
Jak profesjonalista
Profesjonalny copywriter nigdy nie przestaje się uczyć. Uczęszcza on na kursy, by poszerzać swoją wiedzę, zdobywać nowe doświadczenia. Na bieżąco śledzi trendy, obserwuje blogi i inne, które pozwalają mu dowiadywać się nowości. Czyta książki, ponieważ pochłonięta z nich wiedza, może się przydać.
Należy pamiętać, że do perfekcji dojdziemy tylko ciężką pracą. Zatem, aby zostać najlepszym copywriterem, należy ciągle pisać i pisać. Nieustannie klikać w klawisze na klawiaturze.
Zapraszam do przeczytania artykułu na temat —> Jak napisać dobry artykuł oraz Co to jest pozycjonowanie on- site oraz off- site?